Training Company PRIDE

Binnen het marketing- en salesprogramma voor de dealerorganisaties gaat het niet over kennis alleen. Vooral de persoonlijke betrokkenheid van de salesmanager is doorslaggevend. Betrokkenheid bij de klant maar ook betrokkenheid bij de organisatie waar je voor werkt. Company PRIDE legt de verbinding tussen oorsprong en horizon van Ford met de persoonlijke ambities en drijfveren van de salesmanager met als uiteindelijk doel de klant een ultieme ervaring te laten beleven.

Het op maat gemaakte programma draagt eraan bij dat werknemers zich gemotiveerd identificeren en verbonden voelen met hun organisatie. Hierdoor straalt de organisatie met haar menselijk kapitaal een prominent gezicht uit naar de buitenwereld.

Het programma is als volgt opgebouwd:
Deel 1 gaat over de betekenis van Company PRIDE. Hoe je het herkent, wat het betekent, wat het uitstraalt en wat het doet voor je organisatie. Op zoek naar de oorsprong van de opdrachtgever (waarom bestaat de opdrachtgever) met een vertaling naar je persoonlijke business model (wie ben ik, wat kan ik, wie help ik, wie helpt mij, wat levert het op, wat kost energie).

Deel 2 gaat over de toepassing van Company PRIDE in je eigen team. Hoe zorg ik ervoor dat mijn team zich gastvrij opstelt, de klant een bijzonder moment wil laten beleven, de medewerkers die dingen te laten doen die ze goed kunnen en graag willen?
Vakmanschap, eigenaarschap, ondernemerschap, initiatief, samenwerking, verantwoordelijkheid, trots en klantgerichtheid staan centraal.

Ieder individu ontwikkelt een persoonlijk business model canvas. Een leidraad waarin drijfveren, excelleren, samenwerking en samenhang centraal staan. Ieder individu heeft de verbinding gelegd met de organisatie. De ‘Why, How en What’ van de opdrachtgever zijn vertaald naar de persoonlijke doelen en ambities van de deelnemers. Ieder individu krijgt een toolbox waarmee hij zijn team verder kan ontwikkelen in gastvrijheid en klantgerichtheid. Daarnaast heeft ieder individu de emotionele verbinding met de Ford-organisatie kunnen uitspreken en vastleggen.
Deelnemers beoordeelden deze training gemiddeld met een 9,2.