Gastvrijheid bij regionale overheid
De Regionale Sociale Dienst in Driebergen/Zeist wil de gastvrije benadering van haar cliënten op een hoger niveau brengen. Het receptie- en telefonieteam van de facilitaire organisatie wil zich meer bewust worden van hun eigen houding en gedrag en het gedrag van anderen. en ook de manier waarop zij daarmee om kunnen. Hiermee was de vraag duidelijk: Laat ons zien hoe gastvrijheid bij een andere organisatie werkt, wat de basis is voor gastvrij gedrag en hoe wij daar zelf in staan.
In de rol van trainer en storyteller heeft Argentum/WHY Trainingen (Wessel van Soest) deze middag en avond begeleid. De ontvangst vond plaats bij Ziggo , waar een gastvrije ontvangst belangrijk wordt gevonden (omgeving, proces en mens). Hans Smith van Groeitrainingen heeft een workshop Disneyficeren gegeven, waarna Wessel met de deelnemers de diepte is ingegaan met onderwerpen die de bewustwording over houding en gedrag vergroten.
Het team heeft concrete ideeën opgedaan omtrent inrichting en proces van ontvangst. Tevens heeft het team heeft tools aangereikt gekregen omtrent omgang met mensen die veel in de ‘ja, maar’ modus zitten. De deelnemers hebben zichzelf en elkaar een spiegel voorgehouden met betrekking tot elkaars kwaliteiten en valkuilen. Momenteel wordt op basis van deze eerste dag gewerkt aan een ontwikkelprogramma voor de langere termijn.