Gastgerichtheid door de kracht van verbinding

In verschillende workshops hebben verschillende groepen vakspecialisten deelgenomen.

De deelnemers bestaande uit waaronder handymen, medewerkers facility desk, receptie- en horeca medewerkers hebben op een laagdrempelige en uitnodigende wijze ervaren, hoe zij in hun vakgebied kunnen excelleren door bewust te zijn van omgeving, houding, gedrag en klantgerichtheid. Aan de hand van oefeningen hebben wij de deelnemers uitgedaagd hoe je medeverantwoordelijk kunt zijn voor je eigen ontwikkeling en beoogde resultaten.

De deelnemers zijn in gesprek gegaan over wie zij zijn, waar zij staan als vakspecialist, wat ze doen en waarom, over welk kwaliteiten zij beschikken, welke waarden en normen zij belangrijk vinden en hoe je het beste uit jezelf kunt halen.Het gevolg daarvan is niet alleen meer bewustwording van zichzelf, maar ook juist dat van collega’s zodat zij de ander beter begrijpen. Dit bevordert de (onderlinge) samenwerking en betrokkenheid met de organisatie. Door de positieve ervaring dat houding van invloed is op de reactie die ze van hun omgeving krijgen, voelen de medewerkers zich gewaardeerd en krijgen meer plezier in het werk en stralen dat ook uit naar de klant.

Aan de hand van cases en opdrachten zijn zij zich bewust van hun oplossend vermogen, hun service- en klantgerichtheid en wat zij kunnen doen om de klantwens en verwachting te overtreffen. De vakspecialisten hebben ervaren dat zij over vakmanschap en een groot oplossend vermogen beschikken en tonen eigenaarschap.

Hierdoor is het Vertrouwen gegroeid, heeft het de Verbinding sterker gemaakt en is men Trots; de basis voor excellerende medewerkers en teams.